آموزش و ترفندگوشی موبایل

علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس

آیا صفحه گوشی شیائومی شما به طور خودکار هنگام تماس خاموش می شود؟ این یک نقص فنی نیست، در واقع یک ویژگی است که از صفحه نمایش شما در برابر لمس های تصادفی هنگامی که گوشی را نزدیک صورت خود نگه می دارید محافظت می کند. سیاه شدن صفحه در زمانی که از آن استفاده نمی کنید مشکلی ندارد، اما این مشکل زمانی ایجاد می شود که باید در حین تماس از تلفن خود استفاده کنید و صفحه دوباره روشن نمی شود. به طور معمول، هنگامی که تلفن از صورت شما دور می شود، صفحه باید به طور خودکار روشن شود. اما اگر این اتفاق نیفتد، چنین وضعیتی می‌تواند واقعا آزاردهنده باشد زیرا حتی نمی‌توانید تماس را قطع کنید. این مشکل عمدتا زمانی رخ می دهد که حسگر مجاورت گوشی اندرویدی شما به دلیل برخی موانع آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند. در این مقاله قصد داریم به تمامی دلایل احتمالی که باعث خاموش شدن صفحه گوشی  شما در حین تماس می شود، بپردازیم. در کنار آن، راه حل هایی  نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی را ارائه خواهیم داد.

علت خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام تماس؟

طبیعی است که حسگر مجاورت صفحه گوشی شما را در حین تماس خاموش کند. البته، عملکرد اصلی آن کمک به جلوگیری از لمس های تصادفی در حین نگه داشتن تلفن در نزدیکی گوش هنگام تماس یا زمانی که تلفن در جیب شما است.

در حالی که به نظر می رسد نجات دهنده باشد، سنسور مجاورت در صورت خرابی می تواند آزاردهنده باشد. از ممانعت از دسترسی به صفحه قفل گرفته تا ممانعت از انجام هرگونه عملی در حین تماس، تنها زمانی می توانید وانمود کنید که آرام هستید، حسگر مجاورت به خوبی کار نمی کند. با این حال، چیزی نیست که از آن عصبانی باشید.

نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی

نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی

راه حل های زیر را قبل از رفتن به مرکز تعمیرات برای تعمیر حسگر مجاورت گوشی خود امتحان کنید.

گوشی را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد گوشی می تواند معجزه کند، و ما آن را برای رفع رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند توصیه می کنیم. این همان چیزی است که برای حل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری در بیشتر مواقع نیاز دارید. به این دلیل که راه اندازی مجدد گوشی شما بیشتر شبیه یک فرآیند بازیابی است که در آن سیستم را تازه می کند.

می توانید دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا اجباری راه اندازی مجدد شود یا روی Restart در منوی پاور ضربه بزنید.

سنسور را با یک پارچه نرم تمیز کنید

سنسور مجاورت نزدیکی صفحه نمایش به صورت شما را هنگام تماس اندازه گیری می کند و برای جلوگیری از اشتباهات آن را خاموش می کند. با این حال، همین اتفاق زمانی می افتد که سنسور با خاک مسدود شده باشد و نتواند تشخیص دهد که گوشی به صورت شما نزدیک است یا خیر.

اگر اینطور است، فقط باید سنسور را با یک پارچه نرم تمیز کنید. صرف نظر از مدل گوشی شما، سنسور مجاورت معمولاً در بالای صفحه نمایش – نزدیک گوشی قرار دارد. بنابراین، یک پارچه نرم و تمیز تهیه کنید تا قسمت بالایی صفحه را پاک کنید.

قاب و محافظ صفحه خود را بررسی کنید

آیا شروع به جستجوی “چگونه سنسور صفحه نمایش گوشی خود را تعمیر کنم؟” بعد از خرید یک قاب یا محافظ صفحه جدید؟ اگر هر کدام به خوبی جا نیفتد، ممکن است سنسور نمایشگر را خاموش کند تا هنگام تماس از اشتباه جلوگیری شود. این در برخی از محافظ‌های صفحه با حاشیه‌های مشکی رایج است و سنسور فقط کار خود را انجام می‌دهد.

با حذف قاب شروع کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر. و اگر مشکل بعد از استفاده از محافظ صفحه شروع شد، به آرامی آن را بردارید و بررسی کنید که ادامه دارد یا خیر. بیشتر اوقات، فقط باید محافظ صفحه را دوباره تنظیم کنید تا مطمئن شوید که سنسور را مسدود نمی کند. اما اگر باز هم جا نیفتاد، یکی دیگر بگیرید.

گوشی خود را آپدیت کنید

حسگر مجاورت تلفن شما نیز می تواند به دلیل وجود نرم افزار باگ، بد رفتار کند. خطاها ممکن است از یک برنامه شخص ثالثی که اخیراً نصب کرده اید یا از سیستم ایجاد شود – نمی توانید بگویید. با این حال، به روز رسانی گوشی شما در بیشتر موارد تنها چیزی است که نیاز دارید. آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار را دانلود کنید و از فروشگاه Play دیدن کنید تا همه برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

دور زدن سنسور مجاورت

اگر هنوز در تعمیر حسگر مجاورتی موفق نشده اید، وقت آن است که برعکس عمل کنید –  “نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی؟”

متأسفانه، در اکثر گوشی های هوشمند نمی توانید حسگر مجاورت را خاموش کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اگر نمی توانید از صفحه قفل عبور کنید، حالت Inadvertenty را خاموش کنید، اما این به صفحه تماس گسترش نمی یابد. با این حال، می‌توانید سیستم را فریب دهید تا کار دیگری انجام دهد – مانند روشن نگه داشتن صفحه هنگام تماس. این همان غیرفعال کردن سنسور است، درست است؟

برای این کار به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید و می توانید آن را از فروشگاه Play دریافت کنید. در اینجا به این صورت است:

اپلیکیشن Proximity Sensor Screen On Off را از Play Store دانلود کنید و آن را باز کنید.

تمام مجوزهای لازم را برای فعال کردن عملکرد آن اعطا کنید.

دستورالعمل روی صفحه را بخوانید، سپس روی دکمه TEST کلیک کنید تا سنسور تشخیص داده شود. معمولاً اگر سنسور معیوب باشد، صفحه نمایش گوشی شما خاموش می شود. اما آرام باش؛ فقط برای 5 ثانیه است.

پس از آن، روی گزینه Service enabled زیر دکمه بنفش ضربه بزنید تا فعال شود.

دوباره، صفحه گوشی شما خاموش می شود زیرا این عملکرد پیش فرض است. با این حال، با فشار دادن دکمه پاور باید روشن شود. اگر اکنون، دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا گوشی مجددا راه اندازی شود. کمی مشکل است.

اکنون، برنامه را دوباره باز کنید و وظیفه حسگر مجاورت را روی «صفحه روشن» تنظیم کنید.

که در بیشتر موارد باید مشکل را برطرف کند. اگر نه، برنامه را حذف نصب کنید.

در این مدت از هدفون استفاده کنید

اگر هنوز هم با نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی مشکل دارید از هدفون استفاده کنید. سنسور مجاورت معمولاً هنگام برقراری تماس با دستگاه بلوتوث یا بلندگوی تلفن غیرفعال است.

ارجاع به متخصص

تنظیم مجدد گوشی شما معمولا آخرین راه حل DIY برای اکثر مشکلات گوشی های هوشمند است. اما برای تعمیر سنسور مجاورت معیوب؟ نه واقعا.

اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی جواب نداد، وقت آن است که به تعمیرکار مراجعه کنید. گوشی خود را به نزدیکترین مرکز تعمیر مجاز ببرید تا تکنسین آن را بررسی کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن صفحه گوشی حین تماس و نحوه غیر فعال کردن سنسور مجاورت شیائومی پرداختیم. برای غیرفعال کردن سنسور مجاورت در گوشی شیائومی، می‌توانید به تنظیمات گوشی خود رفته و به صورت دستی این سنسور را غیرفعال کنید. به عنوان یک گزینه، می‌توانید از قابلیت‌های نرم‌افزاری یا برنامه‌های مخصوص استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهند تا سنسور مجاورت را غیرفعال کنید.

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا