راهنمای خریدگوشی موبایل

بهترین گوشی های هواوی در هر بازه قیمتی به همراه مشخصات

چند سال پیش، شرکت هوآوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل در فروش گوشی‌های هوشمند به صدر بازار جهانی رسید. این شرکت چینی آماده فتح بازار آمریکا بود اما تحریم‌ها علیه این شرکت شروع شد و همه چیز از آن به بعد رو به سقوط گذاشت.

در این مقاله  برای هواداران برند هوآوی، قصد داریم به  معرفی بهترین گوشی‌های این شرکت در سال 2024 بپردازیم. در این لیست گوشی‌های قابل اعتماد و محکمی نیز وجود دارند. پس اگر به دنبال خروج از اکوسیستم گوگل و ماجراجویی هستید، هوآوی یک انتخاب بسیار خوب برای شما است.

هوآوی میت 60 پرو پلاس

بهترین گوشی های هواوی در هر بازه قیمتی

هوآوی تصمیم گرفته است تا نسخه قدرتمندتر ” پرو پلاس” را که در سال‌های پیش شاهد آن بودیم، برای سری میت 60 نیز دوباره عرضه کند. این یک نسخه تقویت شده از پرچمدار اصلی به شمار می‌آید اما متاسفانه جهانی نیست و در همه بازارها یافت نمی‌شود.

تفاوت نسبت به میت 60 پرو اصلی چیست؟ نسخه پرو پلاس با حافظه رم بیشتر و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر قابل خرید خواهد بود و حتی یک نسخه با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی از آن وجود دارد. تفاوت بزرگ بعدی (و البته تنها تفاوت دیگر) در سیستم دوربین است. نسخه پرو پلاس در کنار دوربین اصلی دارای سنسور فوق عریض 48 مگاپیکسلی است، در حالیکه در نسخه معمولی میت 60 پرو از سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض استفاده شده است. دوربین اصلی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی دیگر با گشودگی متغیر دیافراگم f/1.4 تا f/4.0 استفاده می‌کند. در نهایت دوربین تله‌فوتوو ظاهراً یکسان است ولی دیافراگم آن از f/3.5 در مدل قدیمی‌تر به f/3.0 در مدل پرو پلاس تغییر کرده است.

همین! اینها تنها تفاوت‌های این دو مدل هستند. ما نتوانستیم این گوشی را شخصاً آزمایش کنیم و فعلا باید به مشخصات آن اعتماد داشته باشیم. اما مطمئن باشید که به زودی یک نمونه تهیه خواهیم کرد و یک بررسی اختصاصی و جامع به شما تقدیم خواهیم کرد. منتظر باشید!

هوآوی میت 60 پرو

بهترین گوشی های هواوی در هر بازه قیمتی

هوآوی میت 60 پرو به طور رسمی و بی‌سروصدا در چین معرفی شده است و فعلا هیچ برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن وجود ندارد. این موضوع بسیار ناامیدکننده است چرا که سری میت همیشه هم برای خود هوآوی، و هم در مجموع برای صنعت گوشی‌های هوشمند، در خط مقدم نوآوری‌ بوده‌اند.

با اینکه در حال حاضر منتظریم تا میت 60 پرو به بازار جهانی برسد (البته فعلاً هیچ برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد)، اما می‌توانیم نگاهی به مشخصات این گوشی داشته باشیم. میت 60 پرو بر پایه مدل سال قبل ساخته می‌شود، و چند ویژگی جذاب – که برخی از آنها برای اولین بار در صنعت دیده می‌شوند- به آن اضافه شده است.

یکی از این ویژگی‌های جدید، امکان برقراری تماس ماهواره‌ای اضطراری است. پیش از اینکه بخواهید به ویژگی مشابه در گوشی‌های اپل اشاره کنید، بهتر است بدانید که میت 60 پرو می‌تواند تماس کامل ماهواره‌ای برقرار کند، حتی زمانی که هیچگونه پوشش شبکه سلولی دردسترس نباشد.

در زمینه سخت افزار هم اوضاع با وجود تحریم‌های سنگین ایالات متحده پیشرفت داشته است. میت 60 پرو از یک نسخه پردازنده کایرین 9000S اصلاح شده بهره می‌برد. برخی معتقدند که این پردازنده از قابلیت 5G هم پشتیبانی می‌کند (هرچند این مسئله باید بیشتر بررسی شود و هوآوی هیچ بیانیه روشنی در این مورد منتشر نکرده است). به هرحال خبری از سرویس‌های موبایل گوگلل نیست و هوآوی برای استفاده بهینه از سخت افزار، از سیستم عامل اختصاصی هارمونی 4.0 استفاده می‌کند. منتظر اطلاعات بیشتر باشید چرا که هم اکنون در تلاشیم تا نمونه‌ای از این گوشی را برای بررسی تهیه کنیم!

هوآوی میت 50 پرو

بهترین گوشی های هواوی در هر بازه قیمتی

هوآوی میت 50 پرو دارای یک نمایشگر OLED خمیده 6.74 اینچی بزرگ است. زمانی که تصاویر یا ویدئوها را روی حالت تمام صفحه قرار می‌دهید، کیفیت آنها در نهایت وضوح خودنمایی می‌کند. پردازنده اسنپدراگون 8+ Gen 1 به همراه 8 گیگابایت رم، این نمایشگر را به نرمی‌به حرکت در می‌آورد. انتظار داشتیم که هوآوی از پردازنده های کایرین خود استفاده کند، اما آنها تصمیم گرفته‌اند که با کوالکام ادامه دهند. این شرکت هنوز هم اجازه دارد تا پردازنده‌هایی را برای هوآوی تهیه کند، به شرط آنکه قابلیت 4G داشته باشند. پس عیب این گوشی در اینجا مشخص می‌شود: محرومیت از آخرین سرعت در شبکه‌های تلفن همراه.

برخلاف بیشتر پرچمدارها، هوآوی از هیچ شیشه ضد خشی مانند شیشه‌های شرکت کورنینگ استفاده نمی‌کند. در عوض، این گوشی از یک شیشه بسیار مستحکم به نام کانلون (Kunlun) بهره می‌برد که تقریباً نشکن است. در طول یک تست سقوط از ارتفاع کمر به روی بتن، این شیشه تنها چند خراش سطحی در لبه‌های خمیده و گوشه‌های قاب دستگاه بجا گذاشت. این گوشی همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است، که آن را هم زیبا و هم بادوام می‌کند.

سیستم دوربین سه گانه در پشت گوشی، مهم‌ترین جذابیت آن است. این دوربین شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر، و یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی است. در جلوی دستگاه نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی، به همراه سنسور سنجش عمق TOF 3D وجود دارد که جداسازی پس زمینه را تقویت کرده و بوکه‌ای طبیعی‌تر به تصاویر می‌بخشد. دیگر خبری از محو شدن بخش‌هایی از بدن به شکل ناخواسته نیست!

هوآوی میت X3

بهترین گوشی های هواوی در هر بازه قیمتی
هوآوی میت X2 به خاطر قابلیت‌های مولتی تسکینگ و افزایش بهره‌وری‌اش، یک گوشی استثنایی است. دلیل اصلی این مسئله، نمایشگر تاشو OLED با اندازه 7.8 اینچ است. این صفحه نمایش به شما امکان می‌دهد تا چندین اپلیکیشن را به صورت همزمان به حالت اسپلیت اسکرین(صفحه دو تکه) درآورید و اسناد گوناگون را با تمام جزئیات ببینید.

نکته عجیب این است که چین و چروک در محل تا شدن دیده نمی‌شود – اما حاشیه‌های دور نمایشگر برای کسانی که طرفدار صفحه نمایش تمام صفحه هستند، مزاحم است. نرخ نوسازی این نمایشگر به 120 هرتز می‌رسد که نسبت به مدل قبلی یعنی میت X2 با نرخ 90 هرتز، افزایش یافته است. نقطه ضعف این نرخ بالای نوسازی، آسیب به عمر باتری است، همانطور که در گلکسی Z Fold 3 وگوشی‌های مشابه شاهد آن بودیم.

این گوشی یک سیستم دوربین چهارگانه، با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی دارد. در کنار آن یک سنسور پریسکوپ با امکان زوم 5 برابر، به همراه سنسورهای فوق عریض و عریض قرار گرفته‌اند. به علاوه، یک باتری 4500 میلیلی آمپر ساعتی، و پشتیبانی از شارژ سریع، استفاده راحت از این گوشی در طول روز را میسر می‌سازند.

سخن پایانی

انتخاب بهترین گوشی هواوی در هر بازه قیمتی، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی و مقایسه مدل‌های مختلف، راهنمای جامعی برای انتخاب به شما ارائه دهیم.

نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

بودجه: اولین قدم تعیین میزان بودجه شما است. گوشی‌های هواوی در طیف قیمتی متنوعی عرضه می‌شوند، از مدل‌های اقتصادی گرفته تا پرچم‌دارهای قدرتمند.
نیازها: به این فکر کنید که از گوشی چه استفاده‌ای می‌خواهید؟ اگر به دنبال یک گوشی برای بازی هستید، به پردازنده و رم قوی نیاز دارید. اگر عکاسی برایتان مهم است، باید به دنبال گوشی با دوربین باکیفیت باشید.
سلیقه: در نهایت، سلیقه شما نیز در انتخاب گوشی تاثیرگذار است. طراحی ظاهری، رنگ‌بندی و برند برای بسیاری از افراد اهمیت دارد.
امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید بهترین گوشی هواوی را با توجه به نیازها و بودجه خود انتخاب کنید.

 

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا