راهنمای خریدکامپیوتر و سخت افزار

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان؛ راهنمای خرید

برای تهیه یک لپ تاپ خوب و کارآمد لازم نیست پول زیادی خرج کنید!

اگرچه، در واقع، بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان به اندازه یک لپ تاپ گیمینگ عظیم 17 اینچی قدرتمند نخواهد بود، اما اگر قصد دارید از آن برای مسافرت یا کارهای اداری ساده، شاید تماشای فیلم، استفاده کنید، این لپ تاپ های ارزان قیمت به خوبی کار می کنند!

یافتن بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان  کار سختی است، این امر مخصوصاً زمانی بیشتر به چشم می آید که علاوه بر بودجه انتخاب لپ تاپی که  سطح بیشتری از نیازهای شما را پوشش دهد، حائز اهمیت می شود.

اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که با مشخصات فردی شما مطابقت داشته باشد و در محدوده قیمتی تا 20 میلیون تومان  باشد، به جای درستی آمده‌اید. این راهنمای مقایسه بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان  تمام اطلاعات مورد نیاز  را برای یک انتخاب مناسب در دسترس شما قرار می دهد.

نکات مهم هنگام خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

هنگام خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان باید به چند نکته توجه کنید:

  • برند لپ‌تاپ – وجود برندهای خارجی با قیمت‌های پایین می‌تواند گیج‌کننده باشد، اما انتخاب برند معتبر می‌تواند مشکلات زیادی را جلوگیری کند. برند با سابقه و معروفیت ممکن است در مورد کیفیت و گارانتی بهتری داشته باشد.
  • قیمت لپ‌تاپ – هرچه مبلغ بیشتری صرف لپ‌تاپ کنید، قدرت و عملکرد بهتری خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که قیمت لپ‌تاپ‌ها متغیر است و ممکن است به مرور زمان بالاتر یا پایین‌تر شود.
  • اندازه صفحه نمایش – اندازه واقعی نمایشگر مهم است و لپ‌تاپ‌های سبک وزن معمولاً صفحات کوچک‌تری دارند. معمولاً مدل‌های 15 اینچی با قیمت کمتر از 20 میلیون تومان پیدا می‌شوند.
  • رزولوشن – وضوح صفحه نمایش تأثیر زیادی بر تجربه دیدن دارد. معمولاً در این رنج قیمتی انتظار می‌رود که صفحه نمایش با رزولوشن 720P یا حتی 1080P داشته باشد.
  • صفحه نمایش لمسی – برخی از کاربران از تجربه لمسی لپ‌تاپ استقبال می‌کنند، و لپ‌تاپ‌های 2 در 1 یا قابل تبدیل این امکان را فراهم می‌کنند.
  • پردازنده – پردازنده مهمترین عامل در سرعت لپ‌تاپ است. در این رنج قیمتی، پردازنده‌هایی از نوع Intel Core i3 یا i5 یا نسخه‌های AMD نزدیک به آنها را می‌توان یافت.
  • RAM – حافظه با دسترسی تصادفی برای پاسخ سریع داده‌ها مهم است. حداقل 4 گیگابایت RAM در این رنج معمولی است.
  • کارت گرافیک – اغلب لپ‌تاپ‌های این رنج دارای کارت گرافیک یکپارچه هستند و کارت‌های گرافیک اختصاصی کمتر استفاده می‌شود.
  • ذخیره‌سازی – نوع درایوی که داده‌ها در آن ذخیره می‌شوند مهم است. سرعت و ظرفیت درایو برای عملکرد لپ‌تاپ تأثیرگذار است.
  • وب‌کم – اگر از نرم‌افزارهای ارتباطی استفاده می‌کنید، وجود وب‌کم مفید است.
  • سیستم عامل – لپ‌تاپ‌های این رنج ممکن است از ویندوز 10 Home یا Chrome OS استفاده کنند، که هر کدام ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود را دارند.
  • درایو DVD/Blu-ray – برخی از لپ‌تاپ‌ها دارای درایو نوری هستند که ممکن است برای برخی از کاربران مهم باشد.
  • عمر باتری – اگر نیاز به استفاده بیشتر در مکان‌های بیرونی دارید، عمر باتری مهم است. در این رنج قیمتی، بهترین عمر باتری چندین ساعت است.

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان: Acer Aspire 3

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

لپ‌تاپ Acer Aspire 3 15 (2023) یک دستگاه قابل‌حمل  ویندوزی است. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD (1920 x 1080) TN، پردازنده Core i3-N305 اینتل، گرافیک یکپارچه UHD اینتل و 8 گیگابایت RAM است. تنها قسمتی که می‌توانید آن را تنظیم کنید، درایو ذخیره‌سازی است که می‌توانید بین 256 یا 512 گیگابایت انتخاب کنید. پورت‌های آن شامل دو USB-A، یک USB-C، یک HDMI 2.0 و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. پورت USB-C همچنین از شارژ و خروجی ویدیو پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ دارای اتصال Wi-Fi 6 و باتری 40 وات‌ساعتی است.

لپ‌تاپ Acer Aspire 3 برای استفاده در مدرسه مناسب است. این به نظر می‌رسد که به طور نسبتاً خوبی ساخته شده است و حمل آن آسان است. صفحه نمایش بسیار واضح است و فضای زیادی را برای انجام چند کار فراهم می‌کند، اما نور کافی برای مقابله با تابش نور خیره‌کننده را ارائه نمی‌دهد. پردازنده Intel Core i3-N305 و گرافیک یکپارچه آن تنها مناسب برای کارهای ساده مانند پردازش متن، مرور وب و پخش ویدیو هستند، بنابراین برای دانش‌آموزانی که به زمینه‌های فنی‌تر مانند گرافیک سه‌بعدی علاقه‌مند هستند، ایده‌آل نیست. متأسفانه، با استفاده سبک، باتری تنها حدود شش تا هفت ساعت دوام می‌آورد

VivoBook R565JP-EJ378

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

لپ‌تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565JP-EJ378 یکی از لپ‌تاپ‌های قابل توجهی از برند ایسوس است که در محدوده 20 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح Full HD و نرخ نوسازی 60Hz است که از نوع مات بوده و نور محیط را نمی‌انعکاساند. با وزن 1.8 کیلوگرم، از جمله لپ‌تاپ‌های سبک محسوب نمی‌شود.

این دستگاه از پردازنده Core i7 نسل 10 استفاده می‌کند و دارای 8 گیگابایت رم می‌باشد. پردازنده گرافیکی MX330 همراه با این مدل حضور دارد. این ترکیب سخت‌افزاری موجب می‌شود تا لپ‌تاپ VivoBook R565JP-EJ378 برای کارهای روزانه عملکرد مطلوبی ارائه دهد. این محصول از 1 ترابایت حافظه HDD استفاده می‌کند که عملکرد مناسبی دارد، اما سرعت آن نسبت به حافظه SSD کمتر است.

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

یکی از گزینه های برای انتخاب بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان لپ‌تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 است. این مدل به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های بازار در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان شناخته می‌شود. این لپ‌تاپ از برند معتبر لنوو بوده و برای کاربردهای اداری، حسابداری، و ترید و غیره، یکی از گزینه‌های پربازده است. با داشتن پردازنده Core i3 نسل یازدهم اینتل، دو هسته اصلی و چهار هسته مجازی (ترد) و با فرکانس حداقل 3.0 و حداکثر 4.1 گیگاهرتز، این لپ‌تاپ ارائه می‌شود. همچنین، دارای 4 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 بوده و امکان ارتقا را ندارد. حافظه گرافیکی آن MX450 با 2 گیگابایت حافظه است که فضای کافی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات ارائه می‌دهد.

این لپ‌تاپ بهترین گزینه برای افراد با بودجه محدود است که نیاز به یک دستگاه برای امور روزمره و کارهای ساده دارند. صفحه نمایش آن یک صفحه 15.6 اینچی با تکنولوژی پنل IPS و رزولوشن FULL HD دارد که برای کاربری در حوزه اداری، حسابداری و ترید مناسب است.

Lenovo IdeaPad Flex 5i 14

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

با حفظ عنوان سال گذشته، Lenovo IdeaPad Flex 5i 14 (2023) یک انتخاب عالی برای خریدارانی است که به دنبال یک لپ‌تاپ 2 در 1 مقرون به صرفه هستند. این لپ تاپ با صفحه نمایش 14 اینچی که تعادل مناسبی بین قابلیت حمل و قابلیت تبدیل برقرار می کند، 13 ساعت عمر باتری دارد و این اطمینان را می دهد که می تواند یک روز کامل کار یا بازی را تامین کند. پردازنده Intel Core i5 قدرت کافی برای مرور وب و بهره وری و همچنین لذت بردن از ویدیوها را فراهم می کند. با مجموعه ای متفکرانه از پورت ها و وب کم 1080p با کیفیت بالا، این IdeaPad به عنوان یک خرید هوشمند برای خریدارانی که به دنبال یک 2 در 1 مقرون به صرفه و همه کاره هستند ظاهر می شود.

Huawei MateBook D15 I5 1135G7

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

لپ‌تاپ Huawei MateBook D15 I5 1135G7 با کیفیت ساخت بالا و وزن سبکی از جمله بهترین انتخاب‌ها در محدوده 20 میلیون تومان محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی و وضوح تصویر 2160 در 1440 پیکسل ارائه شده است، که با وزن تنها 1.53 کیلوگرم، از آسانی حمل بهره‌مند است. صفحه نمایش از پنل IPS LCD بهره می‌برد و با روشنایی تا 250 نیت، تجربه بینایی با کیفیت را ارائه می‌دهد. همچنین، با داشتن صفحه نمایش مات، از انعکاس نور محیط جلوگیری می‌شود و چشم‌ها کمتر خسته می‌شوند. صفحه نمایش با پوشش رنگی 72 درصد NTSC، تنوع رنگی بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ نیز ارزش ذکر دارد. از پردازنده Core i5 نسل 11 با 8 گیگابایت RAM استفاده شده است. در حوزه گرافیک، از پردازنده گرافیکی یکپارچه Iris Xe Graphics بهره گرفته شده که برای فعالیت‌های سبک به‌خوبی مناسب است. حافظه داخلی این لپ‌تاپ 512 گیگابایت SSD است که سرعت بالایی را برای ذخیره‌سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. با این ویژگی‌ها، Huawei MateBook D15 I5 1135G7 یک گزینه جذاب و پرکارایی در محدوده قیمتی مشخص شده می‌باشد.

سخن پایانی

در نهایت،انتخاب بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان کار دشواری است. لپ‌تاپی که از هر لحاظ توانمند و کارآمد باشد، انتخابی هوشمندانه است. با این محدودیت قیمتی، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای در دسترس هستند که می‌توانند نیازهای روزانه و کاربردهای متنوع را با کیفیت برآورده کنند. به دنبال لپ‌تاپی با صفحه نمایش کیفیتی، سخت‌افزار قدرتمند، و طراحی سبک وزن بگردید. هر چه هوشمندانه‌تر و با دقت بیشتری انتخاب کنید، تجربه کاربریتان نیز بهتر خواهد بود.

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا