گوشی موبایل

بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی به همراه مشخصات

دنیای گوشی‌های هوشمند سامسونگ، پر از شگفتی و تنوع است. با انبوهی از مدل‌ها در هر سری و رده قیمتی، انتخاب بهترین گزینه می‌تواند حسابی گیج‌کننده باشد.

اما نگران نباشید! ما در این راهنمای جامع، دست شما را می‌گیریم و با معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ در هر بازه قیمتی، سفری هیجان‌انگیز در دنیای تکنولوژی را برایتان رقم می‌زنیم.

فقط کافیست اولویت‌هایتان را مشخض کنید: عاشق عکاسی هستید؟ به دنبال قدرتی بی‌نظیر می‌گردید؟ یا به دنبال ظاهری شیک و مدرن هستید؟

با ما همراه شوید تا بر اساس معیارهایی مانند قیمت، دوربین، عملکرد، نمایشگر و باتری، بهترین گوشی سامسونگ را برایتان پیدا کنیم.

در این راهنما، منتظر چه چیزهایی باشید

معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ در هر بازه قیمتی: از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا پرچم‌داران قدرتمند، ما بهترین گزینه‌ها را برای هر بودجه‌ای به شما معرفی می‌کنیم.
بررسی دقیق معیارهای مهم: قیمت، دوربین، عملکرد، نمایشگر و باتری، از جمله معیارهایی هستند که در انتخاب گوشی سامسونگ نقش اساسی دارند. ما به طور دقیق هر یک از این معیارها را در مورد هر مدل بررسی می‌کنیم.
لیست بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی

بعد از اینکه اولویت‌هایتان را مشخص کردید، ما کار دشواری را برایتان انجام داده‌ایم. انتخاب بهترین گوشی سامسونگ با توجه به تنوع مدل‌ها در سری‌ها و رده‌های قیمتی مختلف، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این راهنمای جامع، بهترین گوشی‌های سامسونگ در هر بازه قیمتی، با در نظر گرفتن معیارهایی مانند قیمت، دوربین، عملکرد، نمایشگر و باتری، به شما معرفی می‌شوند.

گلکسی اس 24 الترا، قدرتمندترین گوشی هوشمند سامسونگ

بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی

گلکسی اس 24 الترا از نظر قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند، یک قدم فراتر از هر گوشی دیگری قرار می‌گیرد. این گوشی یک اجراکننده برتر است و در بسیاری از موارد، بهتر از آن را پیدا نخواهید کرد. عمر باتری طولانی‌تر و عملکرد سریع‌تری نسبت به آیفون دارد، گزینه‌های دوربین بیشتری نسبت به هر گوشی اندرویدی دیگری ارائه می‌دهد و ویژگی‌هایی دارد که به ندرت در گوشی‌های دیگر دیده می‌شود، مانند قلم S Pen.

طراحی

حتی با فریم جدید تیتانیومی، گلکسی اس 24 الترا یک گوشی بزرگ و سنگین است. سامسونگ همچنان موفق می‌شود تا موارد زیادی را در آن جای دهد و پیشرفت‌های طراحی نیز قابل توجه است. خواندن صفحه نمایش امسال راحت‌تر است و رنگ و لعاب تیتانیومی و رنگ‌های آن بسیار زیبا هستند، اگرچه کاش وزن کمتری داشت.

صفحه نمایش

صفحه نمایش OLED روشن گلکسی اس 24 الترا، یکی از بهترین‌هایی است که پیدا می‌کنید، به خصوص با پوشش جدیدی که خیرگی را کاهش می‌دهد و خواندن آن را در نور شدید آسان‌تر می‌کند. صفحه نمایش سامسونگ رنگی، واضح و به اندازه کافی روشن برای هر کاری است.

دوربین

حتی اگر مشخصات ظاهری دوربین با سال گذشته یکسان به نظر برسد، تغییرات زیادی در دوربین‌های سامسونگ ایجاد شده است. گلکسی اس 24 الترا در هر محیطی تصاویر بهتری تولید کرد. عکس‌های پرتره و منظره بسیار بهتر به نظر می‌رسند و حتی عکس‌های زوم رنگ و نور بیشتری دارند، اگرچه ما همچنان دلتنگ زوم 10 برابر نسل قبلی هستیم.

عملکرد

این سریع‌ترین گوشی است که هم‌اکنون می‌توانید بخرید. در تست‌های ما برای اجرای بازی و ویرایش عکس، گلکسی اس 24 الترا سریع‌ترین گوشی‌ای بود که استفاده کرده‌ایم، حتی از آیفون 15 پرو اپل نیز جلو زد. این اولین بار برای گوشی‌های سامسونگ از زمانی است که اپل شروع به طراحی تراشه‌های اختصاصی خود کرد.

عمر باتری

زمانی که به طور معمول از گلکسی اس 24 الترا استفاده می‌کردم، مشکلی برای استفاده دو روزه نداشتم و یک روز کامل استفاده از دوربین و بازی را بدون مشکل پشت سر گذاشت. باتری بزرگ‌تر نشده است، اما سامسونگ مدیریت انرژی را در این گوشی بهتر از همیشه انجام می‌دهد.

ارزش خرید

گلکسی اس 24 الترا حتی گران‌تر از سال گذشته است، اما ارتقاء‌های انجام شده قابل توجه هستند. سامسونگ اکنون هفت سال آپدیت نرم‌افزار، از جمله آپدیت‌های اندروید را ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود گلکسی اس 24 الترا نسبت به هر گلکسی الترای پیشین، ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

سامسونگ گلکسی A 54: بهترین ویژگی‌های سری S با قیمتی مناسب

بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی

سامسونگ گلکسی ای 54 در واقع یک نسخه سبک‌تر از سری گلکسی اس است که بسیاری از ویژگی‌های این سری را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهد. این گوشی جزو ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ نیست، اما به طور قطع میان‌رده محسوب می‌شود و اگر بودجه محدودی دارید، ارزش بررسی کردن را دارد.

طراحی

ابعاد این گوشی ۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی‌متر است و وزن آن ۲۰۲ گرم است، بنابراین می‌توان آن را میان‌رده از نظر ابعاد دانست. خوش‌دست است مگر اینکه دستان بسیار بزرگی داشته باشید. همچنین طراحی جذابی دارد و از زبان طراحی دوربین شناور مشابه سری اس 24 بهره می‌برد. رنگ‌های دیگر این گوشی نیز به زیبایی مشابه هستند.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی ای 54 یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی را دارد که می‌توانید برای این قیمت پیدا کنید. این صفحه‌نمایش Super AMOLED با اندازه ۶.۴ اینچ، فوق‌العاده باکیفیت و رنگارنگ است و دارای رزولوشن FHD+، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است که نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء‌های خوبی را نشان می‌دهد.

دوربین‌ها

دوربین اصلی یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/1.8 است که همراه با یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 عرضه می‌شود (سامسونگ حسگر عمق سنج نسل قبلی را به لطف پیکسل‌های فوکوس خودکار در حسگر اصلی جدید حذف کرده است). این دوربین‌ها عکس‌هایی با رنگ‌های روشن و زنده می‌گیرند که باعث جذابیت عکس‌های حیات وحش، غذا، مناظر یا افراد می‌شود

سامسونگ گلکسی z فولد 5

بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 در طراحی و نمایشگر خود انقلابی ایجاد نکرده است، به جز اینکه نهایتا قابلیت تا شدن به صورت کاملاً صاف را به دست آورده است. در عوض، این گوشی چندین بهبود کوچک اما کاربردی را نسبت به زد فولد 4 به ارمغان می‌آورد، به علاوه پردازنده جدیدی را ارائه می‌دهد اما همچنان جای پیشرفت دارد.

طراحی

در حالی که زد فولد 5 از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با گلکسی زد فولد 4 ندارد، اما قابلیت تا شدن به صورت صاف، بالاخره بزرگترین نقص طراحی این سری را برطرف می‌کند. کیفیت ساخت عالی و مقاومت در برابر آب با گواهی IP، این گوشی را به یک پیشرو در دنیای گوشی‌های تاشو تبدیل می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اصلی یک نمایشگر 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2176 در 1812 است که از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. نرخ پایین برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در مواقعی که نیازی به تازه‌سازی صفحه نیست، مفید است، در حالی که نرخ تازه‌سازی بالا به معنای گیم‌پلی و اجرای ویدیو روان‌تر است. صفحه نمایش روی جلد نیز یک پنل Dynamic AMOLED 6.2 اینچی با رزولوشن 2316 در 904 است. این صفحه نمایش نیز دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی است، اما نسبت تصویر باریک آن بهترین حالت نیست.

دوربین

زد فولد 5 از حسگرهای مشابه نسل‌های قبلی فولد استفاده می‌کند (اگرچه از یک تراشه قدرتمندتر پشتیبانی می‌شود)، و همان چینش دوربین را دارد. همچنین یک دوربین سلفی روی صفحه نمایش روی جلد و یک دوربین سلفی با کیفیت پایین‌تر زیر صفحه نمایش اصلی وجود دارد.

عملکرد

ما خوشحالیم که زد فولد 5 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که قدرتمندترین تراشه کوالکام است بهره می‌برد، زیرا برای انجام چندوظیفگی قدرتمندی که این گوشی قادر به انجام آن است، به تمام قدرتی که می‌تواند برسد، نیاز دارد.

عمر باتری

باتری تقریباً 15 ساعت دوام می‌آورد که نسبتاً خوب است، اگرچه ما عمر باتری بیشتری را ترجیح می‌دادیم. با این حال، رسیدن به این میزان عمر باتری، نشان‌دهنده‌ی قابلیت‌های مدیریت انرژی این تراشه است.

ارزش خرید

این گوشی یکی از گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است – به خصوص اگر به دنبال فضایی بیشتر از 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پایه باشید. اما اگر بهترین گوشی تاشوی حال حاضر را می‌خواهید، این قیمتی است که در حال حاضر باید بپردازید.

A13

بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی

با خرید این گوشی به جای پایین‌ترین مدل از سری سامسونگ گلکسی اس 22 (که در ابتدای این لیست قرار دارد)، می‌توانید حدود یک میلیون تومان (یا معادل آن) صرفه‌جویی کنید. این صرفه‌جویی قابل توجهی است، اما در عین حال باید برخی از ویژگی‌های مهم را نیز کنار بگذارید. همه چیز به این بستگی دارد که از یک اسمارت‌فون چه انتظاری دارید و چقدر می‌خواهید هزینه کنید.

طراحی

این گوشی به نظر بادوام می‌رسد و ما نحوه قرارگیری ماژول دوربین‌های پشتی در گوشه بالا سمت چپ را می‌پسندیم – همان کاری که سامسونگ در تمام گوشی‌های سری گلکسی 2022 خود انجام داد.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی ای 13 بانمایشگر 6.6 اینچی LCD با رزولوشن 2408 در 1080 ارائه می‌شود که برای وب‌گردی، تماشای عکس و ویدیو و بازی عملکرد خوبی دارد. این صفحه نمایش به اندازه کافی روشن، واضح و زنده است و اگرچه از HDR یا نرخ تازه‌سازی بالاتر از 60 هرتز پشتیبانی نمی‌کند، اما در این زمینه شکایت خاصی نداریم.

دوربین

شکی نیست که با صرف هزینه کمی بیشتر، می‌توانید گوشی هوشمندی بخرید که تصاویر بسیار بهتری می‌گیرد، اما در عین حال، سامسونگ گلکسی ای 13 هم در اکثر مواقع شما را ناامید نخواهد کرد.

عملکرد

شما قادر به اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌هایی خواهید بود که می‌خواهید اجرا کنید، اما باید سرعت پایین‌تری را نسبت به گوشی‌های گران‌تر تحمل کنید.

عمر باتری

ما این گوشی را با یک ساعت پخش ویدیو با صدای کم و حداکثر روشنایی نمایشگر تست کردیم – این کار باعث کاهش 10 درصدی سطح باتری شد، که نشان می‌دهد در مجموع حدود 10 ساعت قابلیت پخش ویدیو دارد. با کم کردن نور صفحه نمایش، می‌توانید این زمان را بیشتر کنید، بنابراین برای تماشای فیلم در مسافرت‌های طولانی مدت مشکلی نخواهید داشت.

ارزش خرید

اگر به دنبال ارزش خرید بالا و یک گوشی سامسونگ هستید، گلکسی ای 13 ارزش بررسی جدی دارد. در این رده قیمتی، گوشی‌های رقیب زیادی وجود دارند، اما سامسونگ گلکسی ای 13 مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب را با قیمتی پایین ارائه می‌دهد.

سخن آخر

بسیاری از خریداران گوشی، سه ویژگی مهم را در اولویت قرار می دهند: قیمت، اندازه نمایشگر و عمر باتری.

اسکرین بزرگ مزایای آشکاری دارد. به طور کلی گوشی را برای تماشای فیلم و بازی کردن و حتی استفاده از سایر برنامه ها بهتر می کند، اما این امر همچنین باعث می شود گوشی بزرگتر و به طور کلی سنگین تر شود. این وزن استفاده از آن با یک دست را سخت تر کند.

جنبه های مهم دیگری نیز در مورد اسکرین وجود دارد، مانند نرخ تازه‌سازی و رزولوشن آنها، که هرچه اعداد بالاتر باشند، به طور کلی بهتر هستند.

فراتر از آن، به چیزهای دیگری که در یک گوشی برای شما مهم است فکر کنید – خواه قدرت، دوربین یا هر چیز دیگری باشد – و روی تهیه چیزی که برای آن کار مناسب است تمرکز کنید.

امتیاز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا