فیلم و سریال

بهترین فیلم های اکشن 2023 اکران شده

با وجود اینکه در سال 2022 فیلم های اکشن مهمی مانند “Top Gun: Maverick” و “RRR” وجود داشتند، سال 2023 همچنان قدرت خود را حفظ کرد. مانند سال های گذشته، این ژانر سینمایی را به خود اختصاص داد و فرانچایزهای بزرگی همچون “Fast & Furious”، “Mission: Impossible” و “Indiana Jones” را به نمایش درآورد. وین دیزل خانواده را دوباره دور هم جمع کرد، تام کروز از هواپیما پرید و هریسون فورد با داستان های ماجراجویانه اش با طرفدارانش وداع کرد. علاوه بر این، ما شاهد بازگشت کیانو ریوز در نقش جان ویک بودیم. پارامونت با اولین فیلم رسمی “Dungeons and Dragons”، که کریس پاین و میشل رودریگز در آن حضور داشتند، جرات و مهارت خود را نشان داد. اگر این ها برای شما کافی نیست در ادامه چند نمونه از بهترین فیلم های اکشن 2023 را برایتان جمع آوری کرده ایم.

جان ویک: فصل 4( John Wick: Chapter 4)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

24 مارس 2023

کارگردان

چاد استاهلسکی

بازیگران

کیانو ریوز، دانی ین، بیل اسکارسگارد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لنس ردیک، اسکات ادکینز، ایان مک شین

ژانر

اکشن، جنایی، هیجان انگیز

انتظارات برای چهارمین قسمت از سریال محبوب جان ویک کارگردان چاد استاهلسکی به پایان رسید. خوب، استاهلسکی و کیانو ریوز هرگز در جلب رضایت طرفداران خود کوتاهی نمی کنند. جان ویک: فصل 4 یک فیلم حماسی است، رگباری تقریباً سه ساعته از برخی از احمقانه ترین اکشن هایی که روی پرده سینما نمایش داده شده است

جالب است که در این مدت زمان طولانی فیلم استاهلسکی تا حد زیادی می تواند مخاطبان را پای فیلم نگه دارد. لحظاتی وجود دارند که حس تکراری بودن دارند، بله،اما فیلم با ضربات اکشن نجات می یابد. یک تفنگ ساچمه ای شعله ور برای تماشای ادامه فیلم کافی نیست؟ دانی ین مردم را تکه تکه می کند چه؟این فیلم به گونه ای زیبا است که فقط بیمارترین طرفداران اکشن آن را درک می کنند.

نقاط قوت

کیانو ریوز در بالاترین سطح عملکردش قرار دارد، اما ستارگان دیگر نیز نقش های خود را با برتری اجرا می کنند. دانی ین بهترین بازی خود را ارائه می دهد، بیل اسکارسگارد بسیار ترسناک عمل می کند ولی در نقش منفی جذاب است، اسکات ادکینز عملکرد فوق العاده ای دارد و ایان مک شین، لنس ردیک، و لارنس فیشبورن نیز بازی های شایسته ای داشته اند. اعلام برتری فصل چهارم جان ویک به عنوان بهترین فیلم اکشن سال، زمان بر است.

سریع و خشن 10(Fast X)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

19 می 2023

کارگردان

جاستین لین

بازیگران

وین دیزل، جان وست جونیور

ژانر

اکشن، ماجراجویی، جنایی ، درام، هیجان انگیز

دهمین فیلم سریع و خشمگین تا کنون بزرگترین بازیگران این مجموعه را دارد (موموآ! لارسون! مورنو! کاردی!).اگر یک فیلم سریع و خشمگین یکی از فیلم های تیتر اول سال باشد، مطمئناً در لیست بهترین فیلم های اکشن سال قرار خواهد گرفت. Fast X هر چیزی را که در مورد فرنچایز Fast and Furious دوست داریم ارائه می دهد.

 نقاط قوت

اکشن فوق العاده، مسابقات خیابانی، و البته (صدای وین دیزل را اینجا وارد کنید)، “خانواده”. با این حال، چیزی که Fast X را از بقیه فیلم های فرنچایز متمایز می کند، عملکرد خارق العاده جیسون موموآ است که بهترین شخصیت شرور این مجموعه را به وجود می آورد.

استخراج 2(Extraction 2)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

16 ژوئن 2023

کارگردان

سام هارگریو

بازیگران

کریس همسورث، اولگا کوریلنکو، گلشیفته فراهانی، دنیل برنهارت، تیناتین دالاکیشویلی

رتبه بندی

R

ژانر

اکشن، هیجان انگیز

Sam Hargraves Extraction یکی از بهترین فیلم های اکشن اورجینال نتفلیکس است و زمانی که اعلام شد این فیلم دنباله دار خواهد بود بسیاری از طرفداران از ذوق سر از پا نمی شناختند. حالا، سه سال بعد، با Extraction 2، ما ناامید نشدیم.

 نقاط قوت

البته، این اکشن خیره کننده است، با یک برداشت نزدیک به 30 دقیقه که تایلر راک کریس همسورث، ارتشی از زندانیان و نگهبانان را در شورش زندان، رگبار ماشین ها در یک تعقیب و گریز حماسی با ماشین، و در نهایت، یک هلیکوپتر را می بیند. در یک سکانس مبارزه هیجان انگیز در قطار را شاهد هستیم . همه در یک برداشت. داستان به مراتب جالب تر از داستان اول است و این دنباله ها، اسپین آف های زیادی را به وجود می آورد که بی صبرانه منتظر دیدنشان هستیم.

اکولایزر 3( The Equalizer 3)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

1 سپتامبر 2023

کارگردان

آنتوان فوکوا

بازیگران

دنزل واشنگتن، داکوتا فانینگ، دیوید دنمن، یوجنیو ماستراندرا، سونیا عمار

ژانر

اکشن، جنایی، هیجان انگیز

به نظر می رسد سال 2023 سال فرنچایز باشد. بسیاری از سریال ها دنباله ها و اسپین آف های خود را در این سال منتشر کردند.اکولایزر 3 که می توان آن را یکی ازبهترین فیلم های اکشن 2023 نامید نیز از این قاعده تخطی نکرده است. این فیلم حول محور رابرت مک کال، مامور سابق سیا است که تلاش می کند زندگی آرامی در جنوب ایتالیا داشته باشد. با این حال، به نظر می رسد دوستان جدیدی که او در آنجا پیدا کرده است، تحت تاثیر جنایتکاران محلی قرار دارند و این موضوع او را آزار می دهد.

 نقاط قوت

او مداخله نمی کند، اما وقتی تحت فشار قرار می گیرد و مجبور می شود با مافیا می جنگد، در این فیلم خشم او به گونه ای غیرقابل درک به نمایش در می آید. دنزل واشنگتن نقش افرینی بی عیب و نقص خود را به نمایش می گذارد و سکانس های اکشن به شدت جذاب و به خوبی طراحی شده اند. به طور کلی، این فیلم یک سرگرمی خالص است و یک پایان عالی برای یک سه گانه عالی را نشان می دهد.

جامعه متمدن(Polite Society)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

28 آوریل 2023

کارگردان

ندا منظور

بازیگران

پریا کانسارا، ریتو آریا، رنو بریندل، سرافینا به، الا بروکلری

رتبه بندی

PG-13

زمان نمایش

1 ساعت 43 دقیقه

ژانر

اکشن، کمدی

جامعه متمدن فیلمی بسیار سرگرم کننده است که در سال 2023 به یک موفقیت غافلگیرکننده تبدیل شد.این فیلم فوق‌العاده درباره یک بدلکار مشتاق که مصمم است خواهر بزرگ‌ترش را از ازدواج با خانواده «کامل» نجات دهد، مملو از صحنه‌های مبارزه حماسی و تفسیرهای خنده‌دار درباره قرارهای مدرن است.

 نقاط قوت

جامعه متمدن شباهت های زیادی با چند فیلم ادگار رایت مانند اسکات پیلگریم و هات فاز از نظر تدوین سریع، طنز و سبک دارد. اکشن فوق العاده است، طراحی لباس خیره کننده است، و بازی ها جذاب و شیرین هستند.

سیسو

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

28 آوریل 2023

کارگردان

جلماری هلندر

بازیگران

جورما تومیلا، آکسل هنی، جک دولان، اونی تومیلا

رتبه بندی

R

زمان نمایش

1 ساعت و 31 دقیقه

ژانر

اکشن، جنگی

سیسو از آن دسته فیلم هایی است که طرفداران سرسخت اکشن را غمگین می کند: طرح ساده، کشتارهای جالب. فیلمی از کارگردان فنلاندی جالماری هلندر، سفری وحشیانه و ترسناک از خون، عرق و اشک واقعی در حومه فنلاند است. داستان در سال 1945 اتفاق می افتد، سیسو یک سرباز فنلاندی سابق به نام آاتامی کورپی را دنبال می کند که سعی می کند به شهر برود تا کیسه ای از طلا را که اخیراً به چنگ آورده، نقد کند. نازی ها که در حال حاضر سیاست زمین سوخته را در منطقه اجرا می کنند، عقاید متفاوتی دارند.

سفر عاتامی به نبردی حماسی تبدیل می شود که شامل پرواز مین های زمینی و نبردهای زیر آب با چاقو می شود، که نتیجه آن فیلمی تلخ می شود که تصاویر وحشیانه اش برای مدتی در خاطر خواهند ماند. سیسو چیز جدیدی به این ژانر اضافه نمی کند، اما یک فیلم اکشن کارآمد و خوش ساخت است که ارزش یک ساعت را دارد. همه اینها دست به دست هم دادند تا سیسو را در لیست بهترین فیلم های اکشن 2023 جای دهند.

 نقاط قوت

سیسو وحشی است. نازی ها به سمت آنها مین پرتاب می شوند، چاقو در جمجمه شان می چرخند، و حتی یکی از آنها به بمب بسته می شود و از هواپیما بیرون می افتد. این وحشیانه، قانع کننده، و همه جانبه عالی است. سیسو یک فیلم اکشن است که نباید از دست داد.

نگهبانان کهکشان قسمت سوم (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

5 می 2023

کارگردان

جیمز گان

بازیگران

کریس پرت 2، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پوم کلمنتیف، سیلوستر استالونه، ویل پولتر

رتبه بندی

PG-13

ژانر

ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی، کمدی، علمی تخیلی

نگهبانان کهکشان قسمت سوم داستانی تلخ و شیرین است. از یک طرف، این یک داستان خنده دار و در عین حال جذاب است که با انواع و اقسام شوخی های کلاسیک محافظان جذاب شده است. از سوی دیگر، این یک خداحافظی تکان دهنده با یک تیم – و یک کارگردان – است که طرفداران مارول عاشق آن شده اند. سه گانه Guardians of the Galaxy بهترین در MCU است. بی شک این محبوبیت تا حد زیادی به لطف کارگردانی جیمز گان است.

قسمت سوم ما را به قلب Rocket Raccoon می برد و داستانی واقعا هولناک و در عین حال دوست داشتنی در مورد خانواده و دوستی خلق می کند. این فیلم هم در بهترین فیلم های اکشن 2023 جای پای خود را محکم کرده است. صحنه راهرو یکی از بهترین سکانس های اکشن در هر فیلم مارول است. با وجود وضعیت پرآشوب کنونی MCU، Guardians of the Galaxy Vol. 3 می درخشد.

نقاط قوت

صحنه اکشن برجسته، مبارزه طولانی راهرو در پایگاه The High Evolutionary است. هر یک از اعضای نگهبانان کهکشان برای درخشش و به نمایش گذاشتن قدرت های چشمگیر خود که به گونه ای طراحی شده اند که شبیه به یک عکس باشد. این بهترین «شات اکشن تیمی» در یک فیلم ابرقهرمانی از زمان فیلمبرداری تک گیر در فیلم انتقام جویان قهرمانان در حال نبرد در نیویورک است.

سیاه چال ها و اژدها: افتخار در میان دزدان (Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves)

بهترین فیلم های اکشن 2023

تاریخ انتشار

31 مارس 2023

کارگردان

جان فرانسیس دیلی، جاناتان گلدشتاین

بازیگران

کریس پاین، میشل رودریگز، ریج ژان پیج، جاستیس اسمیت، سوفیا لیلیس، هیو گرانت

ژانر

فانتزی، اکشن، ماجراجویی

صادقانه بگویم، هیچ کس واقعاً انتظار نداشت که فیلم سیاه چال ها و اژدها به این خوبی باشد و در لیست بهترین فیلم های اکشن 2023 جای بگیرد. با این حال، سیاه چال ها و اژدها: افتخار در میان دزدان عالی است. این فیلم با بازی کریس پاین و میشل رودریگز، از بازی نقش آفرینی به عنوان طرحی برای یک فیلم ماجراجویی فوق العاده با قلب و شادی استفاده می کند. هالیوود مدرن با فرنچایزها تعریف می شود و Honor Among Thieves می توانست فیلمی بی جان باشد که صرفاً قصد دارد از تشخیص نام بازی پول نقد کند.

در عوض، کارگردانان جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین، به همراه بقیه بازیگران و عوامل فیلم، نفسی تازه از یک فیلم خلق کردند. داستان فیلم و مخاطرات آن هیچ روند ژانری را در هم نمی شکند، اما Honor Among Thieves زمان خوبی است. اوه، و شما نمی توانید فراموش کنید که این فیلم با اختلاف بهترین فیلم کوتاهی که در سال های اخیر دیده شده است.

نقاط قوت

بازیگرانی مانند کریس پاین، میشل رودریگز، هیو گرانت، سوفیا لیلیس، جاستیس اسمیت و رژ-ژان پیج عالی بودند که همگی بازی های باورنکردنی با شیمی فوق العاده ارائه می دهند. علاوه بر این، اکشن فیلم هیجان انگیز بود و حتی یک لحظه انتقام جویان دارد که همه قهرمانان ما در یک فیلم طولانی هیجان انگیز با آنتاگونیست مبارزه می کنند.

ماموریت غیر ممکن: روزرشمار مرگ قسمت اول: (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One)

امسال هیچ فیلمی برنامه اکران بدتری از روزشمار مرگ قسمت اول نداشت. قسمت هفتم سری ماموریت غیر ممکن تنها یک هفته قبل از اینکه باربی و اوپنهایمر دنیا را درنوردند اکران شد، بنابراین آمار باکس آفیس آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. اما باز هم توانست در لیست بهترین فیلم های اکشن 2023 خوش بدرخشد.

روزشمار مرگ به دلیل ویژگی های عجیب و غریب، سرعت بی امان و مجموعه های اکشن باورنکردنی اش مورد استقبال قرار گرفته است. مهم نیست بدلکاری باشد یا واقعیت. صحنه های اکشن این فیلم مخاطب را میخکوب می کندتام کروز یکی از بزرگ ترین ستاره های هالیوود است و دائما در حال اثبات قدرت و برتری خود نسبت به سایر بازیگران هالیودی است.

نقاط قوت

کارگردان کریستوفر مک کواری بار دیگر در نمایش مهارت خود در داستان گویی دقیق و القای صحنه هایی با اکشن مهیج پیروز شد. در حالی که هفتمین فیلم از این مجموعه قبلاً جایگاه خود را در ارائه یکی از بزرگترین بدلکاری های تاریخ سینما تثبیت کرده است، مهم است که توجه داشته باشیم که روایت و جذابیت نیز خود را ارتقا می دهند و روز شمار مرگ را به بزرگترین فیلم پرفروش تابستانی تبدیل می کنند.

 

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا