فیلم و سریال

بهترین فیلم های آخرالزمانی جدید

آیا به این فکر افتاده‌اید که در یک آخرالزمان، می‌توانید جان‌سالم به در ببرید؟ یا چگونگی پایان جهان را تصور کرده‌اید؟ البته امیدواریم هرگز این اتفاقات را تجربه نکنید، اما همیشه لذت بخش است کمی با چنین ایده های بازی کنیم. پاسخ سوالات را با تماشای فیلم‌هایی درباره آخرالزمان کشف کنید. این فیلم‌ها به دلیل داستان‌های جذابشان از بلایای بزرگ گرفته تا زندگی در دنیای پس از آخرالزمان، محبوب هستند. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های آخرالزمانی جدید میپردازیم. این فیلم ها شما را برای تماشای لحظه‌ فروپاشی جامعه، محدودیت‌های بقای انسان و سفرهای هیجان‌انگیز آماده می‌کنند.

خالق(The Creator)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

در میان یک جنگ آینده بین نسل بشر و نیروهای هوش مصنوعی، جاشوا، مامور سابق نیروهای ویژه که از ناپدید شدن همسرش غمگین است، برای شکار و کشتن معمار گریزانی استخدام می‌شود که سلاحی مرموز با قدرت پایان دادن به جنگ و خود بشر ساخته است. جاشوا و تیم عملیاتی نخبه‌اش از خطوط دشمن، به قلب تاریک قلمروی تحت اشغال هوش مصنوعی سفر می‌کنند. این سفر تنها به منظور کشف و نابود کردن سلاح پایان‌دهنده‌ای است که به جاشوا دستور داده شده، ولی آنچه کشف می‌کنند، یک هوش مصنوعی به شکل یک کودک خردسال است.

در کابین را بزن(Knock at the Cabin)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

” در کابین را بزن” جدیدترین فیلم از لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی است. این فیلم به کارگردانی ام نایت شیامالان است که یک سوال جالب را مطرح می‌کند: یک فرد عادی ممکن است چه چیزی را فدا کند تا پایان جهان را متوقف کند. داستان این فیلم درباره یک خانواده است که در یک کابین دورافتاده برای تعطیلات‌شان به سر می‌برند.

زمانی که یک گروه از غریبه‌ها به آنها حمله می‌کنند و آنها را در داخل کابین به اسارت می‌برند، یک اعلان می‌کنند: اگر یکی را برای کشتن انتخاب نکنند، دنیا به آخرین روزها خود می‌رسد. این وضعیت وحشتناک باعث می‌شود که شما احساس کنید که شایمالان ممکن است این داستان را به تنهایی ترک کرده باشد، اما او توانایی خلق تنش و هیجان را در تمام فیلم دارد. همچنین، عملکرد برجسته دیو باتیستا در نقش رهبر غریبه‌ها، یکی از بهترین نقش‌هایش است که در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

پادشاهی حیوانات(The Animal Kingdom)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

در جهانی که موجی از جهش‌ها را درگیر می‌کند و انسان‌ها را به حیوانات تبدیل می‌کند، فرانسوا هر کاری می‌تواند برای نجات همسرش انجام می‌دهد.فرانسوا (رومن دوریس) و امیل (پل کرچر) پدر و پسری هستند که در پیش‌گفتار قدرتمند فیلم می‌دانیم که همسر/مادری به نام لانا دارند که شروع به تبدیل شدن به حیوان کرده است. این یک پدیده غیرقابل توضیح است که در سرتاسر جهان برای مردم به ظاهر تصادفی اتفاق می افتد. اما، در این مورد خاص، ناراحتی ناخوشایندی بین پدر و پسر ایجاد می‌کند.این زوج تصمیم می‌گیرند به روستای کوچکی در جنوب فرانسه نقل مکان کنند تا به خانه جدید لانا نزدیک‌تر شوند.

یک وسیله نقلیه با چندین ده انسان جهش یافته تصادف می کند و مقامات برای یافتن همه آنها با مشکل مواجه هستند.  در حالی که برخی از موجودات در جنگلی در نزدیکی ناپدید می شوند، او و پسرشان Émile وارد تلاشی می شوند که زندگی آنها را برای همیشه تغییر می دهد.

جانگ ای(Jung_E)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

اگر موافقید که «قطار به بوسان» نمونه موفقیت آمیزی از بهترین فیلم های آخرالزمانی است، فیلم «جونگ_ای» نشان می‌دهد که کارگردان یئون سانگ‌هو، با راه‌اندازی این فیلم‌ها، در ردیف پیشگامان مانند جورج آ. رومرو قرار گرفته است. این فیلم، با الهام از «نابودگر» و «بلید رانر»، دارای عمق فلسفی در مورد معنای انسان بودن در قالب فیلم‌های علمی تخیلی اکشن است. یئون سانگ‌هو پشت «جهنم» هنوز هم به مهارت‌هایش پایبند است (و شاید حتی در آن‌ها پیشرفت کرده باشد)، اما نتوانسته است راهی برای ایجاد یک پروژه مرکزی و طولانی پیدا کند.

همانند «بوسان»، اکشن فیلم‌سازی او به حد متوسطی محدود می‌شود، اما این مجموعه مهارت‌هایی را که دارد، به نحو کافی به کار نمی‌گیرد. به جای استفاده از آن‌ها در داستانی جذاب، «جونگ_ای» انگیزه‌اش را در بحث درباره مضامین خود پیدا می‌کند. این فیلم، با سکانس‌های اکشن آغازینش، ژانر را به نمایش می‌گذارد، اما 15 دقیقه آخر بسیار ضعیف است. تقریباً همه چیز در این فیلم می‌تواند حواس شما را پرت کند و بتوانید جنبه‌های دیگری پیدا کنید که ممکن است شما را درگیر کند.

فیلم عطش مبارزه تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها(The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes یک فیلم اکشن-ماجراجویی دیستوپیایی است که بر اساس کتابی به همین نام در سال 2020 توسط سوزان کالینز منتشر شده است. این رمان هم دنباله و هم پیش درآمد سه گانه بازی های گرسنگی کالینز خواهد بود.

فیلم بر روی یک نسخه جوان از کوریولانوس اسنو متمرکز است، کسی که رئیس پانم می شود، زیرا او ادای احترامی را برای دهمین دوره بازی های عطش مبارزه آماده می کند. این بازی ها راه را برای تسلط استبدادی اسنو بر کشور پانم هموار می کنند. تاریخ انتشار این فیلم 17 نوامبر 2023 است.

جاده (The Road)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

جاده، فیلمی زیبا و در عین حال عمیقاً افسرده‌کننده و آزاردهنده، پدر (ویگو مورتنسن) و پسر (کودی اسمیت-مک فی) را دنبال می‌کند. این پدر و پسر در دنیایی پسا آخرالزمانی سفر می‌کنند. این دو شخصیت در واقع نامی در فیلم ندارند و بازیگران رسمی آن‌ها «مرد» و «پسر» نام‌گذاری شده است تا نشان دهندۀ کل بشریت باشد که در منظره‌ای وهم‌آور می‌جنگند. آنها در حال پرسه زدن در خیابان ها برای تدارکات، با آدم خوارها و دیگر انسان های خطرناک روبرو می شوند. این یک داستان احساسی است که تماشاگران را در حاشیه قرار می دهد و نگران هر حرکت پدر و پسری هستند که با افراد جدید ملاقات می کنند و در موقعیت های وحشتناکی قرار می گیرند که تنها پیوند آنها را در یک فیلم آخرالزمان واقع گرایانه تقویت می کند.این فیلم در سال 2009 منتشر شده است.

فرزندان انسان(Children Of Men)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

فرزندان انسان  یک فیلم آخرالزمانی منحصر به فرد است که یکی از واقع گرایانه ترین خطوط داستانی را دارد. به این معنی که از هیولاها و زامبی های بزرگ دور شده و فقط بر روی انسانیت تمرکز دارد. این فیلم که در سال 2006 منتشر شده داستانی درباره انسانیت و هویت انسان است.  زنان در سراسر جهان نابارور شده اند، به این معنی که انقراض بشریت را تهدید می کند، زمانی که باردار شدن تقریبا غیرممکن است. با این حال، کی (کلر-هوپ آشیتی) بدون هیچ عارضه ای باردار می شود و آخرین امید انسانیت او می شود. اما این بدان معناست که او در خطر باندهای مسلحی است که بریتانیا را تسخیر کرده اند. فرزندان انسان یک فیلم هیجان انگیز خوش نوشته است که بقای انسان را در آستانه فروپاشی کامل نشان می دهد.

برف شکن(Snowpiercer)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

یکی از بهترین فیلم های آخرالزمانی Snowpiercer است، اما  این فیلم زامبی ها یا بیگانگان را برای مبارزه با انسان فرا نمی خواند. بلکه بر معضلی واقع بینانه بین ثروتمندان و فقیرها در دومین عصر یخبندان زمین تمرکز می کند. بازماندگان این رویداد فاجعه‌بار باید در قطاری زندگی کنند که می‌تواند در میان برف سفر کند. در حالی که فقرا در بدترین انتهای قطار در شرایط بدی زندگی می‌کنند که توسط نگهبانان مسلح شده‌اند. ثروتمندان از تجملات خود در کوپه‌های ممتاز لذت می‌برند. کریس ایوانز در نقش کورتیس، مردی که مصمم است انقلابی را با برنامه‌ریزی با همراهانش برای تصاحب موتورخانه به راه بیندازد. در یکی از بهترین فیلم‌های مدرن پسا آخرالزمانی، با ترکیب عناصر خارق‌العاده و تفسیر اجتماعی، گروه بازیگران را رهبری می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا